ASCII blog
#foto #Praha #výběr twitter


31. 3.

Content


Když už jsem začal s tím, co nesnáším, tak proč v tom nepokračovat? Proč ne? Na ničem přece nezáleží.

Jedno slovo, které mě obzvlášť silně drásá je "content" - v překladu "obsah". Občas se dá zaslechnout na youtube, kde tak youtubeři hromadně označují svá videa. Říkají, že chtějí vypustit nový "content" každý den & tak podobně (jen to říkají celé anglicky, pochopitelně).

"Content" je termín manažerů televizních stanic, ne umělců a kreativních duší, je to dehumanizovaná hromadná jednotka pro kreativní pachtění jiných lidí, které bude zabaleno, distribuováno a prodáno.

Když kreativci používají termín "content", tak tím vlastně říkají, že jejich práce nemá žádný význam, žádný přesah, žádné aspirace, je to jen výstup masové produkce, která musí vyjít včas & v dostatečné kvantitě, aby tím nakrmili stroj. Možná to tak ve skutečnosti je, možná jen krmí hladový stroj lehké zábavy, možná ne. Ať je to jakkoli, termín "content" samotnou tvorbu degraduje, když se jím ohánějí, není možné předstírat, že je tomu jinak.

Další příbuzný termín, s nímž se nekamarádím, je: "media consumption". Důvod je v podstatě stejný: Nebere v potaz vášně a záliby, které diktují proč sledujeme daný pořad nebo čteme danou knihu. Degraduje to na neutrální proces konzumace.

V tomhle duchu se mi vybavuje track punk-rock od Mogwai, který je podkreslován rozhovorem s Iggy Popem:

I'll tell you about punk-rock: punk-rock is a word used by dillitante's and heartless manipulators about music that takes up the energies and the bodies and the hearts and the souls and the time and the minds of young men who give what they have to it and give everything they have to it and it's a term that's based on contempt, it's a term that's based on fashion, style, elitism, satanism and everything that's rotten about rock'n'roll.


vstoupit do diskuze

««« 1. 4. Běžci
»»» 30. 3. Nikdy se nevrátit

příbuzné články:
Tučné písmo
Vzpomínky
Značky
Zásadní životní pravdy
Pokrok
Nájezd

sem odkazují:
Mediální událost
Žoldáci reklamy

píše k47/NEVERYOUNG, kontakt: ascii@k47.cz