ASCII blog [RSS]
5. 2. Jet lag                                                            <<< >>>


Jak si užít jet lag bez cestování? Jednoduše: Pomalu a postupně odsunujte dobu,
kdy jdete spát blíž k půlnoci a pak přes půlnoc až k ránu. Když to dosáhne
nepraktických rozměrů - usínat se zimním východem slunce v půl osmé a vstávat
chvíli před západem - se odhodlejte k akci, přetočte hodiny, fyzické i
cirkadiánní, uvařte si silné kafe, prožeňte se nocí, pak ospalým ránem a když
se začne dostavovat nevolnost, panika a "derealizace":[r], vyrazte do ulic, na
nohách & v pohybu se s plíživým spánkem bojuje snáze. Plánem je po třiceti
hodinách převážně v zombie stavu usnout v nějaký rozumný čas a doufat, že to
vydrží. Pak si užijte pár následujících dnů, kdy všechno bude stát za hovno,
protože se nový rytmus ještě nestačil usadit do rýh kolem unavených očí.

Ale potom, když se začnete pravidelně probouzet odpočatý ve 4 ráno (jako třeba
dneska), to stojí za to.

Až donedávna mi nedošlo, že *tohle* je to samé co jet lag. Sám jsem tomu říkal
jenom *shift* a bylo to něco, co jsem musel párkrát ročně udělat, abych
vyrovnal svoje hodiny s hodinami světa. Ale očividně jsem cestoval osm časových
pásem, aniž bych opustil prostor 4x4 metry.

[r]: https://ascii.k47.cz/realita.html


<<< 6. 2. Je mi třicet a mám tinnitus
>>> 4. 2. Realita