ASCII blog
#foto #Praha #výběr


5. 2.

Jet lag


Jak si užít jet lag bez cestování? Jednoduše: Pomalu a postupně odsunujte dobu, kdy jdete spát blíž k půlnoci a pak přes půlnoc až k ránu. Když to dosáhne nepraktických rozměrů - usínat se zimním východem slunce v půl osmé a vstávat chvíli před západem - se odhodlejte k akci, přetočte hodiny, fyzické i cirkadiánní, uvařte si silné kafe, prožeňte se nocí, pak ospalým ránem a když se začne dostavovat nevolnost, panika a derealizace, vyrazte do ulic, na nohách & v pohybu se s plíživým spánkem bojuje snáze. Plánem je po třiceti hodinách převážně v zombie stavu usnout v nějaký rozumný čas a doufat, že to vydrží. Pak si užijte pár následujících dnů, kdy všechno bude stát za hovno, protože se nový rytmus ještě nestačil usadit do rýh kolem unavených očí.

Ale potom, když se začnete pravidelně probouzet odpočatý ve 4 ráno (jako třeba dneska), to stojí za to.

Až donedávna mi nedošlo, že tohle je to samé co jet lag. Sám jsem tomu říkal jenom shift a bylo to něco, co jsem musel párkrát ročně udělat, abych vyrovnal svoje hodiny s hodinami světa. Ale očividně jsem cestoval osm časových pásem, aniž bych opustil prostor 4x4 metry.


vstoupit do diskuze
«« 6. 2. Je mi ████████ a mám tinnitus
»» 4. 2. Realita