ASCII blog [RSS]
24. 3. Simutrans                                                         <<< >>>


Koncem minulého roku jsem po asi "deseti letech":[k] zase rozehrál
"Simutrans":[s]. Jde o transportní simulátor podobný TTD, kde stavím tratě,
silnice, nádraží, letiště, přístavy a vypravuji vlaky, lodě, auta a letadla,
abych přepravoval lidi & zboží. Cíl je jasný: vydělat co nejvíce peněz,
potenciálně víc než konkurence, pokud člověk hraje proti jiným hráčům.

Já vždycky jedu stejným stylem: začnu někdy hluboko v minulosti, třeba v herním
roce 1940, snažím se rychle dosáhnout ziskovosti a pak začnu budovat co
největší železniční síť pro cestující a poštu. To je výzva, protože lidé z
každého města chtějí do každého jiného, takže když k existující síti připojím
jedno nové město, celkový provoz vzroste ~kvadraticky. Peníze velice rychle
přestanou být problém, ale začíná boj s kapacitou. Nádraží v hlavních uzlech
pak rostou do monstrózních rozměrů. Z každého vedou desítky kolejí na všechny
strany, po nich jezdí nejdelší možné vlaky s největší možnou kapacitou, každá
kolej je vytížená na maximum, spoje de střídají jeden za druhým, k nádraží je
připojeno masivní letiště, aby zvedlo kapacitu, ale přesto tam čeká 370000 lidí
na odbavení. Každé rozšíření má pak povahu masivního infrastrukturního
projektu, kdy nestačí jen jeden pár kolejí k novému uzlu, ale jsou třeba tři
nebo čtyři páry + plán pro další rozšiřování.

Když jsem pak pokryl všechna města na herní mapě & infrastruktura byla schopná
absorbovat všechen provoz, začal jsem zakládal nová města, která se pomalu
slévala do obřích aglomerací, jen abych zjistil, jak daleko můžu zajít. Teď
jsem někde v roce 1998, začínají se objevovat rychlé soupravy X2000, pořád
rozšiřuji síť & největší přepravní megauzly jsou větší něž většina měst, ale
stále mi nepřipadá, že jsem zašel *dostatečně* daleko.

[s]: http://www.simutrans.com/en/
[k]: http://k47.cz/simutrans/


<<< 25. 3. Husí kůže
>>> 23. 3. Přetvářka