ASCII blog
#foto #Praha #výběr twitter


24. 3.

Simutrans


Koncem minulého roku jsem po asi deseti letech zase rozehrál Simutrans. Jde o transportní simulátor podobný TTD, kde stavím tratě, silnice, nádraží, letiště, přístavy a vypravuji vlaky, lodě, auta a letadla, abych přepravoval lidi & zboží. Cíl je jasný: vydělat co nejvíce peněz, potenciálně víc než konkurence, pokud člověk hraje proti jiným hráčům.

Já vždycky jedu stejným stylem: začnu někdy hluboko v minulosti, třeba v herním roce 1940, snažím se rychle dosáhnout ziskovosti a pak začnu budovat co největší železniční síť pro cestující a poštu. To je výzva, protože lidé z každého města chtějí do každého jiného, takže když k existující síti připojím jedno nové město, celkový provoz vzroste ~kvadraticky. Peníze velice rychle přestanou být problém, ale začíná boj s kapacitou. Nádraží v hlavních uzlech pak rostou do monstrózních rozměrů. Z každého vedou desítky kolejí na všechny strany, po nich jezdí nejdelší možné vlaky s největší možnou kapacitou, každá kolej je vytížená na maximum, spoje de střídají jeden za druhým, k nádraží je připojeno masivní letiště, aby zvedlo kapacitu, ale přesto tam čeká 370000 lidí na odbavení. Každé rozšíření má pak povahu masivního infrastrukturního projektu, kdy nestačí jen jeden pár kolejí k novému uzlu, ale jsou třeba tři nebo čtyři páry + plán pro další rozšiřování.

Když jsem pak pokryl všechna města na herní mapě & infrastruktura byla schopná absorbovat všechen provoz, začal jsem zakládal nová města, která se pomalu slévala do obřích aglomerací, jen abych zjistil, jak daleko můžu zajít. Teď jsem někde v roce 1998, začínají se objevovat rychlé soupravy X2000, pořád rozšiřuji síť & největší přepravní megauzly jsou větší něž většina měst, ale stále mi nepřipadá, že jsem zašel dostatečně daleko.


vstoupit do diskuze

««« 25. 3. Husí kůže
»»» 23. 3. Přetvářka

příbuzné články:
Epizoda 3

sem odkazují:
Clicker

píše k47/NEVERYOUNG, kontakt: ascii@k47.cz