ASCII blog
#foto #Praha #výběr

24. 3.

Simutrans


Koncem minulého roku jsem po asi deseti letech zase rozehrál Simutrans. Jde o transportní simulátor podobný TTD, kde stavím tratě, silnice, nádraží, letiště, přístavy a vypravuji vlaky, lodě, auta a letadla, abych přepravoval lidi & zboží. Cíl je jasný: vydělat co nejvíce peněz, potenciálně víc než konkurence, pokud člověk hraje proti jiným hráčům.

Já vždycky jedu stejným stylem: začnu někdy hluboko v minulosti, třeba v herním roce 1940, snažím se rychle dosáhnout ziskovosti a pak začnu budovat co největší železniční síť pro cestující a poštu. To je výzva, protože lidé z každého města chtějí do každého jiného, takže když k existující síti připojím jedno nové město, celkový provoz vzroste ~kvadraticky. Peníze velice rychle přestanou být problém, ale začíná boj s kapacitou. Nádraží v hlavních uzlech pak rostou do monstrózních rozměrů. Z každého vedou desítky kolejí na všechny strany, po nich jezdí nejdelší možné vlaky s největší možnou kapacitou, každá kolej je vytížená na maximum, spoje de střídají jeden za druhým, k nádraží je připojeno masivní letiště, aby zvedlo kapacitu, ale přesto tam čeká 370000 lidí na odbavení. Každé rozšíření má pak povahu masivního infrastrukturního projektu, kdy nestačí jen jeden pár kolejí k novému uzlu, ale jsou třeba tři nebo čtyři páry + plán pro další rozšiřování.

Když jsem pak pokryl všechna města na herní mapě & infrastruktura byla schopná absorbovat všechen provoz, začal jsem zakládal nová města, která se pomalu slévala do obřích aglomerací, jen abych zjistil, jak daleko můžu zajít. Teď jsem někde v roce 1998, začínají se objevovat rychlé soupravy X2000, pořád rozšiřuji síť & největší přepravní megauzly jsou větší něž většina měst, ale stále mi nepřipadá, že jsem zašel dostatečně daleko.


«« 25. 3. Husí kůže
»» 23. 3. Přetvářka

sem odkazují:
Clicker